Snart påsk

Godmorgon på er alla!

Kommer ni ihåg när man var liten och man gick runt med en liten scharfs och mamma hade målat kinderna med röd roge och svarta prickar.

Vi brukade måla fina påskkort som vi delade ut och ibland fick man godis men det fanns alltid någon som gav frukt och det var inte så poppis haha.

Man ville ju ha korgen full av godis den dagen.

Man åt ju inte godis så ofta då som barn kanske gör idag.

Ja det är minnen som värmer gott i hjärtat.

Livia ska få ha sin fina gula dress som jag köpte igår.
 Livia äter plättar med sylt hos mormor♥
 
Hur söt som helst en riktig liten kyckling kommer hon att vara i morgon på pappas födelsedag!

Idag ska jag läsa en stund sen ska jag köpa ett litet kort till Per.

Hittade en fin present till honom ska visa er på torsdag.

Ha en fin dag

påsk påsk på er alla♥



Kommentarer
Postat av: jessi

Ja nog minns man hur speciellt det var att få så mkt godis... (minns när jag brukade köpa smågodis i kioskdisken, 2 nappar, 2 båtlakrits...)



Ja Kivik är fint, har varit där flera gånger när bodde i Skåne! Konstrundan likaså! Men det är en bit från oss att åka så vi får se vad det blir!



KRAM

2010-03-31 @ 13:11:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: josse

Sälja blir det nog inte eftersom det var inte så länge sedan vi köpte den av Jims syster:p hehe.. Hoppas ni får en trevlig dag tillsammans imorgon.. kramar

2010-03-31 @ 20:01:39
URL: http://josse87.blogg.se/dreams
Postat av: Annas inspiration

Lillan charmar mig som vanligt :-)



GLAD PÅSK!

kramar Anna

2010-04-01 @ 12:11:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Ja, det var tider då man gick påskkärring! Brukade få en del pengar också minns jag! : )



Dagis ska ha påskfest nästa vecka och jag funderar på vad Ludvig ska ha på sig... De ska vara utomhus, annars hade det ju varit lite lättare!



Kram och glad påsk!

2010-04-01 @ 20:50:44
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0