En dikt som ligger mig varmt om hjärtat!


Jag ser dig när du sover                                                 
  så lätta andetag
Vill ligga här brevid dig
 när natten blir till dag.
                                                             

Du ligger tätt intill mig                                                                           
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.                                                  

I morgon när du vaknar
 då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
 och allt vad den kan ge.

Vill skydda dig mot ondska
 och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
 är ett löfte ifrån mig.

Men fortsätt nu att sova
 min underbara tjej.
För ännu råder natten
 och jag vakar över dig.
                                                                              




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen, nu har jag äntligen fått tummen ur o läst din blogg,va duktig du är. Jättekul att läsa. Blev glad när jag såg att du lagt ut dikten ni fick av mig när lilla Livia kom, visst är den fin =)



Stor KRAM från mej, ses snart hoppas jag!

2009-02-15 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0