Mat

Hej♥



Ja här är det fortfarande lite av en sjukstuga med det går åt rätt håll för Livia är mycket bättre, men idag fick jag stanna hemma pga förkylning och feber.

Men jag känner mig lite bättre nu efter lite sömn och vila.....

Idag bjuder jag på ett gott recept som är Gi vänligt.

Kör ju den kosten nu då jag gärna skulle vilja ner några kilo för att må extra bra.

Det är de där mamma kilona som aldrig vill försvinna så nu är det bättre kost som gäller och inget godis och kakor.

Så idag ska jag göra en frutksallad med vaniljkesella och Livia älskar detta. GI-lasagne

4 port

400 g nötfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk Arla® smör-&rapsolja
1 burk krossade tomater, ca 400 g
2 msk tomatpuré
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm svartpeppar
500 g KESO® cottage cheese grillad paprika
1 dl svarta oliver, urkärnade
6 lasagneplattor, fullkorn
2 dl Arla Köket® riven ost gratäng

Gör så här

Sätt ugnen på 225°.  Skala och hacka lök och vitlök. Bryn färs och lök i smör-&rapsolja i en stekpanna. 

Rör i tomatkross, tomatpuré, smulad buljongtärning och svartpeppar. Låt såsen koka upp. Rör i cottage cheese och oliver. Varva sås och lasagneplattor i en smord, ugnssäker form. Strö över osten. Grädda i mitten av ugnen ca 30 min. Servera med sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0