Mera snö

Oj vad det snöar, så fint när stora snöflingor sakta faller ner.

Jag sitter och läser  om Forntiden, mycket intressant.

Livia är på förskolan och vid tre ska jag hämta lilla skruttan,då blir det pulka åkning.

 Bästa att passa på nu medan det ligger kvar. 


Igår var jag tränade spinning och det var så skönt.

 Härligt att man kommit igång med träiningen. 

Sen är det  kul när man har lite trevligt sällskap också under träningspassen.

Ska nog ta mig en kopp te och fortsätta med min lilla bok.

 För timmarna går fort tills Livia ska hämtas.

Ha en fin dag♥

ps Måste visa er en jacka som jag funderar på att köpa till våren vad tycks?






Kommentarer
Postat av: Josefine, Blåeld

Snygg jacka!



Svar: ekobutiken ligger på Skärva herrgård - har du inte varit där så ta en sväng dit! De har en massa skaer som är ekologiska, mestadels matvaror som teer, mjöl, choklad men även hudvård och lite kläder.



Ha en bra dag -kram!

2010-02-03 @ 11:36:32
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: jessi

svar- självklart att vi arbetar med så mycket mer än så,det var ju bara ett exempel. vi går ju en utbildning just nu i Genus jämställdhet på högskolan. Det är viktigt att arbeta med killar, vi har mkt känsloprat, lekar och övningar. Sen har vi sagor där prinsar är te x rädda o ledsna. även att prinsessor kan vara det. Målet är ju att alla är olika och det beror inte på kön. Vi får vara den vi är. Det finns hur mkt som helst att tänka på och ingen av oss är där för vi är alla uppväxta med könsroller och föreställningar både omedvetet o medvetet. det största arbetet handlar om oss själva som pedagoger hur vi är och hur vi agerar. I vårt arbetslag filmar vi varandra för att se hur vi behandlar barnen. vi sitter mkt i diskussioner o utvärderar och utvecklar. Men på bloggen skriver jag ju inte om allt utan mer kortfattat. Men har skrivit mycket mer om vårt genus arbete förut på bloggen så många vet hur jag tänker.



KRAM!

2010-02-03 @ 13:16:50
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

usch ja vad det snöar, jag är galet trött på vintern.



jackan är fin, blir det köp?

Hoppas ni har en bra onsdag

KRAM

2010-02-03 @ 19:20:24
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Fin jacka! just nu känns våren såå långt borta, vi har snökaos här... tröttsamt!



svar- jag förstår att du inte menade något illa och läser man bara just det inlägget förstår man ju inte helheten hur vi arbetar men jag har skrivit så mkt om det i bloggen innan så ville bara skriva kort om just dagens ämne.



Ha det så bra!



KRAM

2010-02-03 @ 19:35:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0