Paj är gott!

Idag vaknade vi vid nio, kom hem från skåne vid tolv i natt och Livia somnade om vid ett. Tog en skön promenad  med min vän Nina och hennes lilla Elsa, Livia somnade  gott i vagnen.
Vi gick till Dragsö och hem igen, en mysig promenad och en trevlig pratstund!

Sen gick vi inom ica köpte lite kaffe och annat, blev så sugen på paj så jag ska slänga ihop en smulpaj med hallon till filmen som börjar klockan nio ikväll på fyran.
Har ju slutat att äta godis men kakor är tillåtet men observera....bara på helgen.

Är faktiskt rätt så duktig på att baka och det är ju sååå gott att äta upp det sen fniss.
Här kommer mitt lilla recept, värt att prova till en kopp kaffe med mjölk!

150 -200 g smör
1-2 tsk vaniljsocker
1 dl socker
3 dl mjöl 
Blanda mjöl,socker, vaniljsockeroch ta i smöret och rör ihop.

Lägg bären i en smord form, sockra lite.

200 grader i ca 20 min

Lätt och gott. Vaniljsås eller glass till!

Kommentarer
Postat av: Annette

Mmmmmmmmmmmmm gott och med persbrant till så blir det ju himmelskt.

2009-02-01 @ 16:45:23
Postat av: Johanna

Oj oj vad mumsigt det lät!! Ses imorrn! Kram till den fina mamman!

2009-02-01 @ 20:58:19
URL: http://johannala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0